Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumFartyg och fartygsmaskineri

Volvo Penta KAD44 - törs man köpa?

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera här fartyg, huvud- och hjälpmaskineri, elmaskineri, pannor, separatorer, hydraulanläggningar och styrmaskineri, kort och gott allt som har med fartygsmaskineri att göra. Alla är välkomna, maskinister, fartygsingenjörer och alla andra som har med fartyg att göra eller som intresserar sig för sjöfart!

PerErikE (trådstartaren)

#1 » 18:40:14, 23-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej jag har möjlighet att köpa en beg KAD44 från ca 2000, dock så saknas displayen till EDC kontrollen, och den elektriska växeln (dvs den som gör övergång från EDCstyrningen till mekanisk växel). Problemet är att den inte startar - den ser inte ut att ha badat, så startmotor, generator allt sånt är fräscht.

Vad är det som kan vara orsaken, den snurrar - diesel kommer till spridarna, men det är som om någon givare inte ger klarsignal - något tips från någon av alla kunniga maskinister.

Vet inte om jag vågar köpa, känns som att det snabbt kan dra iväg i pengar om det är elektronik.

Tacksam för tips - tack på förhand .


Skickat från min iPad med Tapatalk
PerErikE
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:32:49, 13-06-2009
Ort: Umeå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra N92, Oliver OC-46, BM Viktor 230,
Volvo EC 25, Naarva K20, Patruuna 850




Återgå till Fartyg och fartygsmaskineri

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se