3 inlägg •
Sida 1 av 1Diskutera här fartyg, huvud- och hjälpmaskineri, elmaskineri, pannor, separatorer, hydraulanläggningar och styrmaskineri, kort och gott allt som har med fartygsmaskineri att göra. Alla är välkomna, maskinister, fartygsingenjörer och alla andra som har med fartyg att göra eller som intresserar sig för sjöfart!
- Bevakas av: 0
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 1387
Brege (trådstartaren)
#1 » 19:40:19, 30-05-2020
Är det någon som har en idé om varför sötvattnet försvinner ur systemet?
Oljan är fräsch, värmeväxlaren hel (sjövatten
ledning intakt).
Jag tror nu att topplockpackningen läcker men är inte säker och vill inte riva om jag inte behöver...
Mikael Brege
-
Brege
- Fler än 1 inlägg
-
- Blev medlem: 04:05:19, 07-01-2016
- Ort: Vallentuna
- Maskintyp: Traktorgrävare
- Maskin: Volvo bm 646
#2 » 19:56:45, 30-05-2020
Kolla om det kommer ut avgaser i sötvattensystemet under körning. T ex genom att kolla om det luktar avgaser ur expansionskärlet, se om det bubblar där eller blir stora nivåändringar på vattnet beroende på gaspådrag, se om det blir en oljig/sotig smutsrand vid normal vattennivå.
-
torbjorn_forsman
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
- Ort: Västernorrland
- Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
- Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514
Brege (trådstartaren)
#3 » 22:21:54, 30-05-2020
Jo det bubblar lite även innan motor gått varm vilket gör att jag nog river toppen imorgon för att kolla topplockspackningen!!
Som du hör är jag inte rädd för att riva motorn men det är ju båtsäsong så skulle jag slippa det vore jag glad!!!!
-
Brege
- Fler än 1 inlägg
-
- Blev medlem: 04:05:19, 07-01-2016
- Ort: Vallentuna
- Maskintyp: Traktorgrävare
- Maskin: Volvo bm 646
Återgå till Fartyg och fartygsmaskineri
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst