Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumFartyg och fartygsmaskineri

TMD22 demontering turbo

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera här fartyg, huvud- och hjälpmaskineri, elmaskineri, pannor, separatorer, hydraulanläggningar och styrmaskineri, kort och gott allt som har med fartygsmaskineri att göra. Alla är välkomna, maskinister, fartygsingenjörer och alla andra som har med fartyg att göra eller som intresserar sig för sjöfart!

FuturaWood (trådstartaren)

#1 » 21:20:37, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

En fundering
Har 2 st motorer av ganska bra kval, båda har in te gått så många timmar och de är väl servade. Dock är TMD22 bäst och har hydrauliskt backslag.
I min snipa behöver jag en ny motor. Dock behövs inte riktigt så mycket hp som dessa på 60-75 hp men nu har jag motorerna. Ngn tycker nog sälj båda och köp en annan passande motor.
I snipan behöver jag inte ngn turbo och min fundering är. Vad krävs för att demontera turbon och köra motorn utan turbo. Låter det sig göra med rimlig arbetsinsats och teknisk lämplighet att göra demonteringen.
Ovan är ju ett alternativ för att jag vill ha den fräschaste motorn. Ett annat alternativ är ju att helt enkelt montera över det hydrauliska backslaget till MD22.an

Vill ha det hydrauliska backslaget då jag fiskar mycket med båten och det blir mycket stop, back, fram när man letar fisk.

Sommarens projekt att fixa med snipan som är en Fischerman 27.

//LAJ
FuturaWood
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:46:00, 07-06-2021
Ort: ÄLMHULT Kronoberg
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet555
MF 23C
Fiskebåt Fischerman 27 med VolvoPenta MD22




Återgå till Fartyg och fartygsmaskineri

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se