Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumFartyg och fartygsmaskineri

Smörjning av backslag SCG MRF 350HD

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera här fartyg, huvud- och hjälpmaskineri, elmaskineri, pannor, separatorer, hydraulanläggningar och styrmaskineri, kort och gott allt som har med fartygsmaskineri att göra. Alla är välkomna, maskinister, fartygsingenjörer och alla andra som har med fartyg att göra eller som intresserar sig för sjöfart!

björnc (trådstartaren)

#1 » 09:32:12, 15-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.

Jag har en Scania D11 i min båt med SCG MRF 350HD backslag. om motorn är avstängd så roterar propelleraxeln vid segling och lamellerna får ingen smörjnig...

För sådär 15 år sedan kontaktade jag då Transauto som sa att om man smörjer lamellerna via en 1/4 plugg så är det ok. Nu finns det två 1/4 pluggar dessvärre. En finns nedanför "oil pressure relief" pluggen och den andra sitter framför värmeväxlaren mot motorn.Jag tror att det är den framför värmexäxlaren mot motorn men är inte säker. Verkstadshandboken ger inte mig någon ledtråd man ser inte riktigt hur kanalerna går.

Detta var en special fråga men hoppas någon av er vet vad som gäller

/ Björn
björnc
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 04:03:45, 04-10-2011
Maskintyp: Lastbil



björnc (trådstartaren)

#2 » 09:37:05, 15-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
björnc
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 04:03:45, 04-10-2011
Maskintyp: Lastbil

björnc (trådstartaren)

#3 » 11:33:59, 15-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla!

Fick svar från MITGROUP i England att det är "B" som gäller.

Tack för att ni läst mitt problem.

/Björn

2 personer gillar det här inlägget.
björnc
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 04:03:45, 04-10-2011
Maskintyp: Lastbil


Återgå till Fartyg och fartygsmaskineri

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se