Nu ska vi vara snälla - mot pulkan
Di där gummiskraporna är riktigt bra på släta betongplattor. Fungerar fint på asfalt (upp-o-ned vänt grovs sandpapper...) också så länge gummit är sjysst.
Det ingen av er frågat om är priset på nytt gummi till dem... en av mina kostade gummit (komplett impelleraxel) 1800kr, slungan kostade 900-ngt...
Till Gilsonen finns det inte att köpa nytt i Svedala, men Pete i USA kanske har = köpte armerad gummiduk på
rulle för å kapa till nya "paddlar" själv.
Hondan minns jag inte pristet på gummiflärparna - men tror det rör sig om ca 1200kr (men så kostar Hondan ett flertal tusenlappar iof).
Nu till den -verkliga- baksidan med dessa "leksaker"; gummit håller inte länge mot asfalt, lite längre mot betong... se'n -läcker- det duktigt mycket; dvs de sprutar lika bra på ens fötter som de slungar framåt (40/60 eller nått sånt) ! Så man blir lik för.* tvungen att gå efter med både skyffel ock sop... å vad är då vitsen med slungan?!... (macho o roligt givetvis).
Har läst att man kan tillverka skrapgummin av däck-sidor; lagom armerade med ståltrådar alltså. Har dock inte fått tag i hur de som använt bil-/lastbilsdäck lyckats kapa till flärparna. Någon som kan hitta nått om'et ?
Priskalkyl för el-tjosan = värre än Ebberöds Bank!
Slungegenskaper = är nog helt ok för mindre trädgårdsgångar och garageinfarter som är primärt sett belagda med slät betong.