Det är -inte- original Belos/Gravely plogblad, men (!) det är fjädrat!
Fungerar traktorn, så skulle jag inte tveka inför begärt pris - det är mycket maskin för pengarna jmf med moderna nya "leksaker". Ska du ha motsvarande i nytillverkning så finns det; S.E.P. och BCS. Verkar som om Irus lagt ned segmentet 410 eller vad de kallade ersättaren för U-900. Pris för ny likvärdig
traktor är kring 40-50 000 för bensinare och 70-90 000 för diesel. Plogblad har jag för mig kostar kring 10-12 och sulky kring 5; allt givetvis + moms.
Sulkyn är dock ett snik-hemmabygge i Plywood... så den har inget direkt värde i sig.
Du har en lyx detalj som är värdefull: "Quick-hitch"
koppling! Köpte en sådan av
www.autorepmek.com , inte för jag absolut behöver en, men köpte en slunga till min 284 å slunga till dem skall ha Quick-hitch så för att kunna använda slungan på en 222 måste man ha den adaptern!
Den är absolut inte alls billig att köpa! Så det ger ett betydande mervärde för traktorn
Autorepmek kan leverera Kedjans kedjor till mycket bra pris - o kedjor behöver du till traktorn.
Min -personliga- erfarenhet är att diamantmönstrade
däck med piggkedja är bästa lösningen för vinter. De traktormönstrade ger inte bättre gummigrepp och kedjan sjunker ned mellan "klackarna" . På sommar och ff.a. i lera, då är det -bara- traktormönstrat som gäller.
Dubbelmontage är bra, eller så fixar man en
adapter "spacer" så kan man montera bredare turf-däck på standardfälj; man vill sprida axeltrycket när man klippergräsmatta (om den är mjuk).