Jaha då e de dags med lite hondaknåp
själv jobbar jag med inredningar till arbetsbilar,blir mycke specialbyggda bilar för att anpassa till vad folk jobbar med,tur för mej, lär ju då känna personer med samma intresse. Personen ifråga som hjälpte mej med en Honda motor jobbar med allt inom vad Honda används till,konverteringar osv. Med andra ord blir det ju en del till övers, så jag fick förmånen att köpa en beg motor som behöver en liten uppfräschning typ kolvringar och allmän genomgång. Hur som haver tänkte att konverteringen ska va så enkel som möjligt så man nästan kan stå hemma och knåpa,menar då för dom som ej har massa specialmaskiner. Så till ämnet medans jag väntar på själva motor fick jag låna en bröstkåpa från en Hondamotor,så jag kunde börja smida lite idéer, hålmönstret sa han e ganska standard för dessa maskiner, enda problemet är ju att det tätar lite dåligt mellan
adapter och motor, så här blir väl enda stället man behöver en maskin som normalt sett inte finns hemma typ
fräs eller
svarv. Upphöjningen för inre
fäste 4bult används inte så de kommer jag fräsa ner, men innan jag gör det så måste jag använda centreringen som mall till ny centrering och de vart ganska enkelt hålen i adapterplattan är lite större än skruven man fäster mot bröstkåpan, så gjorde styrhylsor av 4st poppnuts m8 borrade bort gängan vips så var det löst, blir en 3mm plåt mellan adapter och motor när jag fräst ner förhöjningen. Glömde Honda har tydligen axlar i många dimensioner så den jag ska använda är 25.4mm kommer att uppdatera var det lider