Det kom en 222:a med diff-spärr o bosatte sig hos mig idag
Med den kom... ett chassi utan motor... egentligen utan väl mycket mer än så, men med vad som nog är en diff-spärr
Då får vi se hur den här tråden utvecklar sig.
Jag lär behöva sprängskiss på hur diffspärren är - den har gått i baklås i båda lådorna. Den styrs med en vajer - men hur "styrs" vajern inne i lådan?...
Den med motor har god gnista. För kort vajer på dragstarten... säkert kortats på verkstad för länge sedan (det var så man gjorde på den tiden). Kärvade i returen för dragstarten, men lite Omega 636 + tålamod (i fullt månsken!) o vajern kröp snällt in i sin håla
Innan den går att provstarta måste lådan få olja, slang monteras mellan tank och förgasare, o då kan man passa på att göra ren förgasare också. Dröjer nog X-tid innan jag kommer mig för att starta den.
På den andra sitter axel-breddare. Har inte stött på dem tidigare. Är de unika för de diff-spärrade eller ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tillägg 28/2.
Fick den här sprängskissen av Mr.Belos