Nu vet jag inte hur din förgasare ser ut, men det lÄnga munstycket Àr inget munstycke, det ska sitta ett litet som brÀnslet gÄr igenom till det dÀr lÄnga med nÄlen i
MisstÀnker att det sitter ett filter i tanken före brÀnslekranen, kolla detta, kanske ocksÄ vid nÄlventilen
Choken mÄste stÀnga helt, inte fattas en bit
Ilo 372 motor utan gnista
-
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
-
- Fler Àn 10 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Volvo BM L50B
Re: Ilo 372 motor utan gnista
Ok, det lilla munstycket till lÄnga röret va rent nÀr jag kollade.
SÄg trÄden "startproblen ilo 372" dÀr stod det mkt om förgasarproblem. Ska testa lite noggrannare rengöring av alla olika skruvar o munstycken nÄn dag. Enligt tipsen som fanns dÀr.
Choken , Ăr det spjĂ€llet pĂ„ luftfiltret lr.
SÄhÀr Àr min förgasare.

SÄg trÄden "startproblen ilo 372" dÀr stod det mkt om förgasarproblem. Ska testa lite noggrannare rengöring av alla olika skruvar o munstycken nÄn dag. Enligt tipsen som fanns dÀr.
Choken , Ăr det spjĂ€llet pĂ„ luftfiltret lr.
SÄhÀr Àr min förgasare.

-
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
Re: Ilo 372 motor utan gnista
Choken Àr luftfiltret, enkelt ska det vara⊠Men kolla att det stÀnger helt
En motor ska ha massor av brÀnsle vid startögonblicket, men nÀr den har tÀnt ska den ha mera luft, sÄ va med och öppna lite pÄ choken nÀr den har tÀnt
JÀmför med hur mycket brÀnsle du pytsa i cylindern nÀr du provstarta, lika mycket ska gÄ igenom förgasaren för att starta
En motor ska ha massor av brÀnsle vid startögonblicket, men nÀr den har tÀnt ska den ha mera luft, sÄ va med och öppna lite pÄ choken nÀr den har tÀnt
JÀmför med hur mycket brÀnsle du pytsa i cylindern nÀr du provstarta, lika mycket ska gÄ igenom förgasaren för att starta
"Ett vÀl definierat problem Àr ett till hÀlften löst problem."
-
- Fler Àn 10 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Volvo BM L50B
-
- Fler Àn 10 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: BM-Volvo T 650