Ställ brytaren på 0.40 och inte med något papper och sedan ställer du tändningen.
För att ställa brytaren på enkelt sätt, ta bort
svänghjul och lossa brytarnocken från svänghjulet och sätt den på
vevaxel och vrid så du får den högsta punkten så att brytaren öppnar max och justera och kolla på tändplatan så finns det ett märke och ett i blocket vrid tändplatan så att de är mitt för varandra sen åter montera,
när du har åter montera svänghjul så kontrollera tändpunkten den borde vara rätt så exakt annars så får du justera den nu men du behöver inte bry dig om brytaren nu,
har du inte rätt brytar avstånd så är det inte säkert att tändspolen kommer att ge full kraft efter som det är magneter i svänghjulet och inte ett
batteri som har rätt späning utan att det hänger på 2 styck magneter i svänghjulet ( nord och syd eller + och -), att det står rätt i för hållande till tändspolen för att ladda spolen så att när brytaren öppnar så kommer gnistan till stiftet
Ps när du justerar tändningen så kan du använda dig av en lampa och ett batteri för att exakt se när brytarn öppnar lampan slocknar när brytaren öppnar och då är det bara att kolla märkningen på svänghjulet och kåpan.
Koppa lös den svarta
kabel som kommer i från tänd platan till en lampa från lampa till ett batteri och från batteri till
jord på motorn kan varar en för del att göradet med en gång du har fixar brytaren så att svänghjulet är löst för då kan du koppla bort tändspolen så att bara den svarta kabel som går till dödaren sitter kvar sätt ditt svänghjulet dehöver inte dra fast det men kilen måste vara där så svänghjulet kommer rätt och nu när prov lampan är kopplan så slocknar den när brytaren öppnar och då ska den gula markeringen vara vid sträcket på fläckt kåpan och vrider du motor åt fel håll så ska lampan tändas vid markeringen.