Hej : Jodå den får gnista jag har en sån där grej att sätta mellan stift och tändkabel och den visar att det gnistrar hela tiden. Även när jag kör
startmotor efter att den stannat och inte tänder.
Ang
olja så har jag den tunnaste vinter olja som fanns på biltema.
Jag har talat med general agenten för Kohler. Han säger att det inte är möljigt att ventilerna inte stänger pga lyftarna.
Det verkar ju nästan som om kammen har hamnat fel!! Men jag har kollat det och märkningarna sitter mot varandra så det är ok
Som jag ser det men det är ett långskott på riktigt: Kan drevet på vevaxeln vrida sig?? jag tyckte att det såg ut som om det var svetsat fast. Av alla omöjliga tankar, skulle den kunna starta då? Motorn har ju varit med om ett
kamaxel brott så det kan ju ha blivit en för stor belastning på
vevaxel drevet. Låter detta ens rimligt!! Jag måste riva den igen och nu plockar jag ur allt och kollar allt . Fler förslag?