Sida 5 av 5

Re: Kohler 20 hk V twin

InläggPostat: 12:45:42, 20-07-2019
av SvampenT15
Tack för alla råd så här långt. Jag har idag beställt en beg vevaxel på E bay som såg bra ut ca 1000:- tyckte att jag kunde chansa lite.
Återkommer när den har kommit hem.

Re: Kohler 20 hk V twin

InläggPostat: 13:20:12, 20-07-2019
av 63an
Kan inte vara svårt att skruva ner å titta för de är "silverfat"! :vissla: Blir annat att återmontera om de inte finns någon styrning att lira emot? Annars så är de där den svaga grejen i soppan :huh:

Re: Kohler 20 hk V twin

InläggPostat: 19:49:11, 22-07-2019
av SvampenT15
Hej jag hittade drevet och beställde ett. Men jag beställde en hel vevaxel också. Då får jag ju vilket läge det skall vara. Sen får vi se vilket jag kommer att använda . Kanske är det bäst med min gamla då den är in sliten med stakarna. Tack för tipset

Re: Kohler 20 hk V twin

InläggPostat: 20:05:41, 22-07-2019
av magloman
han sa på filmen att markeringen på drevet ska vara 180 grader förskjutet mot kryssspåret. Alltså linjera.

Re: Kohler 20 hk V twin

InläggPostat: 20:18:33, 22-07-2019
av SvampenT15
Hej jo jag såg det. Men du vet jag har blivit lite nojjig!! Litar inte på nåt vill se själv hur det skall vara. Men det var en bra instruktion tyckte jag. Om jag väljer att ta det nya drevet så får jag väl sälja axeln.

Re: Kohler 20 hk V twin

InläggPostat: 18:56:50, 06-08-2019
av SvampenT15
Nu kan jag glädja alla som följt denna tråd med att nu går den igen!!! Men inte utan en del kluriga problem: Vev axeln som köptes såg väldigt bra ut ända tills jag började mäta på den. Då visar det sig att den ände där remskivorna skall sitta är för grov och för kort. Jahaja men jag har ju beställt ett drev också så det ordnar sig nog. Efter lång väntan kommer drevet nu skall det igång!!! MEN drevet är rak skuret det skall ju vara sned skuret. Vad göra nu? inget passar ju, Man får chansa igen. Provar med att knacka på det drev som sitter på axeln som inte passade tro det eller ej men jag fick bort drevet helt. Siktade in det på 180 grader från kilspåret och pressade fast det på gamla vevaxeln. Nu var det nervöst en stund tills jag kunde vrida runt och kunna konstatera att nu stänger resp öppnar de på rätt ställe puh. Skruva ihop resten spänna fast motorn på bänken . Dags för provstart den hostar till ett par gånget sen går den jämt och fint igen. Vilken lycka..Tack för denna gången

Re: Kohler 20 hk V twin

InläggPostat: 22:09:33, 06-08-2019
av magirus
:hurra: :buga: :shake_hands: