Den svarta är "tomgångsskruven" - du ser inne i trottelloppet att den "knuffar upp trottel" = tomgång.
Den blanka skruven är sätet för blandskruven. Det är den svarta på andra sidan av förgasaren.
De går att montera från vilket håll som passar (H el V).
Lossa på muttern som låser blandskruven - var noga med att kolla att skruven inte rör sig!
När muttern är lös - skruva försiktigt in blandskruven. När du känner att den "sätter sig" - hur många varv fick du? Det -skall- vara 1½ (+/- lite om man finjusterar den).
Skriva sedan isär luftblandskruven - ut med dem. (strunta i tomgångsskruven).
I botten (till höger "utanför synfältet i bild") har du en 9mm´s 6-kantskruv. Ta dän den. Var rädd om packningen.
I botten under den skruven sitter lågfartsmun stycket. Ta en väl passande skruvmejsel - skruva loss munstycket.
Inspektera blandventieln, den svarta, för skador på den koniska spetsen, dito i sätet (den blanka skruven).
Lågfartmunstycket är troligtvis lite smutsigt. Tyckluft löser det - blås rent.
Blås ren förgasaren med tryckluft. Ser det -bra- ut, se min tråd om Bing 1/32/331 för återmontering.
Flottören ser bra ut.
Ta loss nålen.
Skaka på flottören. Den skall vara -helt tyst- ! Dvs den får inte ha något löst i sig alls. Vikten minns jag inte, men det verkar stå 14.5gr på din flottör. Dvs "ca 1st A6 vitt kuvert.
Hur ser huvudventilen ut?
Har du tagit loss huvudmunstycket från "atomizer" (blandningsröret) - krävs 2st 8mm´s ringnycklar av -god- kvalité (Kamasa helst). Blås rent med tryckluft!
Flottörhuset - hur ser det ut?
Blås ren kanalen mellan flottörkoppen och trottelbotten med tryckluft!
OM du tycker det ser "inte riktigt rent ut" - bada i en U-ljudstvätt. Kjell o Co., 70W är den jag har. Jag använder lacknafta. Gör rent och "smörjer" lite.
Blås torrt med tryckluft efteråt.
Har du inte Omega 99 hemma... så använd någon -bra- smörjpasta till svarv på gångorna när du återmonterar.
Har du inte Omega 77 hemma... så använd ex., SKF kullagerfett eller motsvarande -bra- fett på -alla- packningar, och o-ringen, när du monterar ihop förgasaren.
=> det blir så mycket lättare att plocka isär den nästa gång (om det blir en nästa gång, o blir det ingen nästa gång, då har du gjort ett -bra- jobb!)