Hm...
...det skvalpar i flottören...
...hm...
Skulle känna på blandskruven... den satt stumt.. i botten!...
...uhum...o-ringen är av -plast-, inte gummi... å den är...slut...
Rost och grus i kanaler och munstycken...
En sak är helt klart, och säker, den här maskinen borde inte kunnat gå när den ställdes undan...
Säljaren och jag har haft ett konstruktivt samtal, där vi misstänker att flottören "flödat" vevhuset som på så sätt kompenserat för det blockerade blandningsmunstycket.
För att ens kunna provstarta motorn krävs:
- ny flottör
- ny flottörnål
- ny
o-ring till huvudmunstycket
Ja ja - reservdelar går att få tag i, på något sätt.
Det är givetvis aldrig roligt att höra att saker visat sig vara i annat skick än man trodde när man lämnade dem ifrån sig - samtidigt, tidens tand äter hårt på det som inte används.
Maskinisten ifråga är rakryggad och sjysst - och förtjänar mina ursäkter.