Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerBelos/Gravely/Irus[Belos/Gravely/Irus] Kraftöverföring

Belos 275 ingen drivning nosväxel

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera kraftöverföringsteman rörande Belos/Gravely/Irus här

lidenbear (trådstartaren)

#1 » 09:53:11, 24-02-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tappat drivning på nosaxel! Har en Belos 275 med snöslunga som efter att ha fungerat normalt vid snöröjning, slutat driva efter att ha parkerats med drivläge Ur. Kopplar normalt Ur drivningen och rensar bort snö, startar sen med läge Ur och kopplar läge In före snöröjning. Har tagit bort snöslungan, men ingen drivning framme i nosväxeln när motorn är igång, men drivning på hjulen!?
Vad kan var orsaken?

Tacksam för alla tips! /Anders
lidenbear
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:23:44, 03-02-2015
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Belos 275



mr belos

#2 » 11:13:48, 24-02-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är kedjan av ?
mr belos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:39:00, 27-05-2014
Ort: Uppland
Maskin: belos ,gravely

lidenbear (trådstartaren)

#3 » 11:28:27, 24-02-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, jag har faktiskt inte kollat det ordentligt, men ett bra tips! Jag kollade först In- och Ur mekanismen, för det har ju hänt att den strulat. Men sen kollade jag om nosaxeln snurrade med motorn igång, friläge samt 1 och 2 lägen, men ingen drift. Då fick den vila och jag tog fyrhjulingen med plog istället, men det behövs en slunga för att få ordning på gården. Ska kolla om axeln kan roteras för hand, med och utan drift ilagd, och kanske med urtaget tändstift? även om jag tror det är svårt att dra runt växellåda och motor för hand vid den typen av kontroll.
lidenbear
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:23:44, 03-02-2015
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Belos 275


Återgå till [Belos/Gravely/Irus] Kraftöverföring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se