Fick äntligen skäl att prova slungan i julhelgen 2012 - fick en vall med snö utanför min garageinfart (nästan en ynnest nu när de plogar över all snö till/mot grannen på andra sidan gatan).
Visst, värsta skiten förstårs, för en slunga att leka med...
Blöt snö, full med saltat grus.
Glad i hågen drog jag igång min 222:a med MAG motor.
...när ekipaget nådde snön, så
slungar ju inte ett dugg bättre än Hurricanen ju ?!
...
lägg i 2:an!
DÅ slungade den bättre! Den kom upp i Canadianans nivå...
...hm,... men -så- ser ju inte filmklippen ut med Gravelyslunga i aktion ut ju!...
Hm...
Är det möjligen som så att Gravelyslungan kräver mer "mat" precis som BCS slungan gör för att fungera -väl- ?
Får se när vi får snövallar som de andra slungorna inte klarar av; Vallar som till och med Gilsonen inte tycker om:
Tills dess och tills jag provat "hund-ätaren" så undrar jag om jag månne gjort nått annat fel?
Är det möjligen som så att man "måste" ha reduktionsnaven till 222:an trots att man har swift-låda?
Att det sitter 10"'s ATV
hjul på 222:an gör ju iof att den går lite fortare frammåt och tappar greppet å glider i sidled...
Får skaffa ett sett "diamant"mönstrade 4-lagers
däck och slangar till originalfäljar och pigg-fria kedjor till dem, så blir det nog bra för mina behov (asfalt och betong-plattor = just ingen nytta av piggar; de blir snarast "ivägen" för mig).