Har en Park Royal med GCV530 Hondamotor. Den har väl gått hyfsat, men plötsligt började den sluta gå...
Det går bra att starta den på full choke.
Hittade trasiga o-ringar kring infästning av förgasare mot luftfilter, men det är åtgärdat. Förgasaren är renggjord, möjligen en reservation för det som syns vid 6 minuter 38 sekunder i följande video: https://www.youtube.com/watch?v=moTi6k5uqeM
Där känns det ju osäkert om jag rensat annat än hålen på tvären...
De små gummipropparna i änden av rören gick av när jag tog i dem men det verkar som om de funkar om det nu bara är ändstopp?
Nå, jag har misstänkt vevhusventilationen, men har inte riktigt hittat den egentligen... En slang går ju till bränslepumpen eller vad det nu är, där är det inget stopp i slangen. Tycker att jag har visst, onödigt, tryck i vevhuset när jag öppnar oljestickan under drift.
Har för nåt år sen fått all olja på garagegolvet när jag hade parkerat klipparen utanför porten ett par timmar i minusgrader. Tror det var tätningen på vevaxeln som öppnades och tömde all olja den vägen p g a ispropp i vevhusventilatinen men det är spekulation. Jag bytte packboxen och sen har det aldrig varit en droppe olja på golvet. Ev drar dock maskin onormalt med olja den blårök i en period, men det gick över, och sen dess har den gått bra.
Nu kan jag alltså ha motorn igång med chokespjällen helt stängda, men så fort jag öppnar dem överhuvudtaget dör motorn. Gasspjällen kan man ändra om bara choken är full. När man ändrar gasspjällen så varvar motorn en del.