Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Motor

sthil FS130/R går ryckigt

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera motorteman rörande trädgårdsmaskiner här

wipwip (trådstartaren)

#1 » 17:23:45, 18-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

har mestadels Husqvarna men en del stihl på jobbet som jag håller på att serva , denna är en stihl FS/130R , för det första så bytte jag ljuddämpare på den men det hjälpte inte den låter lika mycket för det . men nu så kan jag få igång den och den går på tomgång men rör jag gasen så dör den direkt , är det membranet i förgasaren det hänger på eller vad , och min fråga är ska den låta så mycket som den gör , det låter alltså som den läcker i ljudämparen men där är helt tätt , finns det någon skiss om denna är jag tacksam , tackar för detta . :smile:
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige



wipwip (trådstartaren)

#2 » 21:30:43, 18-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

finns det någon som har någon slags verkstads manual till denna , det är tydligen någon som ändrat på bränsleledningarna så den bygger bara upp tryck i tanken men inte i förgasaren
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Motor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se