Annars så tar du kontakt med Jula till att börja med för att se hur de vill lösa det. Till många maskiner kan de ju få hem reservdelar till butik, men då måste man ju nästan säkert veta vad det är för fel på maskinen om man ska be dem att ta hem på garantin.
Fö övrigt har Jula har egen serviceverkstad i Skara, dock vet jag jag inte vilka maskiner de tar sig an och vilka som de skickar till annan aktör. Kan ju vara så att du får plocka ut en ny då vissa saker inte repareras utan kasseras.
Kan vara ett lite lotteri med Kina maskiner, har själv två meec, en multimaskin (röjsåg, häcksax, trimmer) och en ren röjsåg. Båda maskinerna har fått gått många timmar under ett par år utan några problem. Gummit in primerblåsan fortfarande mjukt och fint. Kineserna kan tillverka bra saker med, oftast är det beställaren som hyvlar på prislappen och därmed kvalitén.
Har ett exempel på när man ville prova att beställa färg från Kina till en målningslinje för stallinredning. Första provsändningen av lackerade delar som kom tillbaka stank vedervärdigt inte en chans att man kunde montera detta. Man tog kontakt med företaget och förklarade problemet. Ny sändning kom från leverantören, denna fick dock stå ut i regnet över helgen. På måndagen så hade färgen börja regna bort. Tredje sändningen blev OK.