Har du plockat isär -hela- förgasaren?
De där förgasarna har 2st fel.
- svindyra membran; fullt med skit i förgasare/tank.
- blandskruven släpper... Man måste ta loss alla delarna till blandskruven, och troligtvis måste du ha en ny gummitätning. (vet du hur man återmonterar blandskruven?... står inte i verkstadshandböckerna nämligen)
- joker: vevhusventilationen, sitter den fast i motorn?... skruvarna kan lossna, sitter röret gängat i botten? är 90´s gummit -helt- ?
Briggs and Stratton, skruvar på maskiner, delar saknas
userpix/49872_1W84FZW0Y2BW11463601626.jpg
Här ser du oljeslungdrevet och den mekaniska varvtalsregulatorn.
Briggs&Stratton, 3.5hk, motorras, vevstake, motorsallad
Hur gick motorn med brytarspetsen, gamla tändspolen?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Av din beskrivning så pekar det mot att vingarna på den mekaniska varvtalsregulatorn inte slår ut - mekaniskt fel inne i lådan.
Men,
Har du monterat blandskruven fel, så kan den också ge upphov till det här fenomenet.
Hur många packningar använde du till förgasaren när du bytte membranet?
[Trädgårdsmaskiner] Gräsuppsamlare, tillverka egen uppsamlare, gräsklippare
dc_lindberg @ [Trädgårdsmaskiner] Gräsuppsamlare, tillverka egen uppsamlare, gräsklippare