Då är det förmodligen ingen justeringssak utan ett "riktigt" fel. Tala gärna om vad det är för fabrikat och typ på motorn (jag gissar att det är en Tecumseh men jag kan ha fel).
I varje fall bygger varvtalsregulatorn, såsom finns beskrivet i många tidigare trådar, på kraftbalans mellan en
fjäder som gasreglaget drar i, och kraften från mekanismen med centrifugalvikter som sitter inne i vevhuset. Om något har kärvat ihop, är felmonterat, något
stag har hoppat loss eller liknande, så kan det inträffa att regulatorn inte har makt att stänga gasspjället då varvtalet blir för högt.
Konstruktionen är inte unik för just snöslungor eller Toro 421, det ser ut på liknande sätt på många vanliga gräsklipparmotorer också (och för den delen även på de regulatorer som är inbyggda i dieselinsprutningspumpar på tyngre maskiner, men där är som regel allt inkapslat och "osynligt").
Det bör finnas tre justerskruvar på förgasaren. En för huvudmunstycket (troligen sitter den under flottörhuset, den kan saknas på
förgasare av senare årgångar), en för tomgångsmunstycket, och en spjällstoppskruv som används för att ställa in tomgångsvarvtalet.