Ta bild på slungan.
Sök på nätet efter användarmanual.
Har du motorplåten kvar, kontakta Honda så får du både
reservdelslista och användamanual från dem.
På bilder på nätet ser den ut att vara en "modern" snöslunga med en toppventilsmotor.
Här är ett fel på toppventilarna som kan uppstå:
Honda gräsklipparmotor, GCV 190, GCV190-
tändspole;
värme - ledningsbrott
-
tändstift; dito
-
ventilspel fel, värme - står på
- förgasarfel; "chokar"
- tillflöde; skit i tanken, virvlar upp och täpper till tanksil
Finns många förklaring, den gemensamma faktorn är ca 10min körning = motorn blir precis -varm-
=> felet bör då rimligtvis kunna härledas till sådant som expanderar av värme
=> men,... kan och vara sådant som täpper till bränsletillförseln (har en BMW R1100RT som beter sig likanden... under 3000rpm ok, över... "Atlas Copco Kobra"... parkera, låt stå, fungerar normalt igen efter en stund...
Vi har under 2021 haft minst 2st småmotorer med dåliga tändspolar som orsak bland Maskinistenmedlemmar. Dålig tändspole beter sig så där, så tills dess det är motbevisat så är det min första gissning gällande skälet till din slungas "attityd". Garderar med -skräp i tanken- som alternativt primärt skäl.