Hej!
Blev nyligen medlem eftersom d finns så mycket godbitar om allt o inget Har en Hakotrac D522 med Ferryman som stått i ett hörn på logen som nu är igång (troligen) tack vare detta forum MEN har sen 10-15 år plogat snö med min Hako 2000V med bensinmotor (tvåcylindrig Onan) o då börja den misstända o sen tvärstanna, möjligen blev hon avis på dieseln (min tanke).
Efter lite felsök verkar d som tändspolen är problemet men jag fattar inte riktigt uppbyggnaden av tändsystemet (fd kyrkogårdsarbetare).
En plus från tändningslåset direkt till tändspolen (check), en minus via brytarspetsen till tändspolen men dålig gnista på ett stift!!
Kan vara svårt o hitta en sån tvåpolig spole men kan man inte sätta dit två separata? På min Flextrac är det två spolar men oxå två brytarspetsar!
Hoppas nåt teknikgeni fattar vad jag menar o ger mig tips!