Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Motor

Hakotrac 2000V tändspole

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera motorteman rörande trädgårdsmaskiner här

Eds110 (trådstartaren)

#16 » 18:31:36, 23-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack Torbjörn o Ivar för tipsen/engagemanget! Då vet jag lite mer vad jag ska leta efter.
Kanske får igång "Bessy" innan nästa snöoväder kommer :-) :-)
Eds110
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:34:03, 28-01-2022
Ort: Sala
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Hakotrac 8018



Eds110 (trådstartaren)

#17 » 17:49:28, 17-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Förlåt för att jag inte meddelat resultatet i detta problem men d kom ett stort byggprojekt mitt i alltihopa o inte så mycket snö 2022-23 så d fixa jag med handskottning.
Denna vinter blev d desto mer o är väl inte slut än så då måste jag ta tag i tändningsproblemet. Är ingen riktig "hacker" men efter x-antal timmar hamnade jag på Onan´s hemsida i USA (dom som gjort motorn), fick då använda min tekniska engelska (Google translate) o förklarade mitt problem. En vecka senare mejlade Onanparts med en länk som visade precis vad jag skulle ha o dessutom för 12 volt. Fantastisk bra :hurra: Beställde även en kondensator för säkerhets skull o d var tur för bara byta tändspolen räckte inte men med ny kondensator startade den direkt (hon va väldigt ivrig o ville ploga direkt).
Nu är jag mycket glad igen!

Mvh Roffe

3 personer gillar det här inlägget.
Eds110
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:34:03, 28-01-2022
Ort: Sala
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Hakotrac 8018


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Motor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: mitec och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se