Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Motor

Toro 828

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera motorteman rörande trädgårdsmaskiner här

meken49 (trådstartaren)

#1 » 19:16:09, 03-09-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gick o köpte mig en snöslunga i förra veckan.En Toro 828 med 8 hk Tecumseh-motor. Bytte den mot 1 m3 ved :smile: . Då den förra ägaren inte servat den på många år, tog jag isär förgasaren för kontroll. Som väntat var där rost i botten på flottörhuset samt en del andra beläggningar.
Jag gjorde i mitt tycke en ordentlig rengöring samt monterade en ny flottörventil med gummitätning.
Glad i hågen skulle jag provstarta den idag, men den ville inte gå mer än några sekunder åt gången. Det verkar vara något med förgasaren då den startar på primern, men sen dör den. Misstänkte först att det inte var någon bensin i flottörhuset, men det rann ut en del när jag lättade på det. Vad kan det vara för fel ?
Bild
Bild
Bild
Bild

1 person gillar det här inlägget.
meken49
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:19:18, 08-11-2015
Ort: Kramfors kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: David Brown 850 Implematic Livedrive -61, Agria 2800D Berning Di 8-63, Agria 2800D Berning Di 10 -64, Agria 2800 D Hatz 10 hk -64.
Snöslunga Toro 828 , Snöskoter Ski-Doo Trapper -86.



meken49 (trådstartaren)

#2 » 08:58:53, 04-09-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jaha ja. Det jag trodde var en avtappningsskruv under flottörkoppen visade sig vara ett "ställbart munstycke". Inte så konstigt att den inte startade, då den ju är helt åtdragen. Hoppas jag inte förstört sätet i huvudmunstycket, då jag dragit fast den i botten :ohnej:. Man lär sig bäst av sina misstag, fast det kan ju bli dyrt :sad: . Ska nu gå ut och provstarta, men först :coffee: .

5 personer gillar det här inlägget.
meken49
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:19:18, 08-11-2015
Ort: Kramfors kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: David Brown 850 Implematic Livedrive -61, Agria 2800D Berning Di 8-63, Agria 2800D Berning Di 10 -64, Agria 2800 D Hatz 10 hk -64.
Snöslunga Toro 828 , Snöskoter Ski-Doo Trapper -86.


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Motor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se