Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Motor

Stiga snöslunga värt besväret?

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera motorteman rörande trädgårdsmaskiner här

nimbus (trådstartaren)

#1 » 20:22:10, 14-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Det står en stiga 521 snöslunga i min verkstad som inte är min men jag kan nog bli vid den för ett par hundra. Tillsaken hör att skicket är okänt förutom att motorn sitter fast :mrgreen: är det värt att börja mecka med eller är det inte värt jobbet? Man skulle kunna köpa en ny hondakopia o smäcka dit om det nu passar hyffsat men är det inte nån kvalité från början så är det ingen ide
Bild
- "it always impossible until it´s done"

Favorit ordspråk: "så går det"
nimbus
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:15, 13-01-2010
Ort: Västra Götaland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: "Tjugotalet verkstadsmaskiner"



MN

#2 » 21:26:29, 14-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Haft sådan som funkade bra förutom indianmotorn som kunde väcka de döda. Inget att dra i gång i bebyggda trakter en tidig morgon...

1 person gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

torbjorn_forsman

#3 » 21:35:34, 14-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tror det är en sån jag har stående vid stugan, som har väntat på bättre tider sedan några år.
Originalmotorn är bytt mot en vitmålad 5 hk B&S som säkert är 10 år äldre än resten av slungan, och försedd med hembyggd rostfri ljuddämpare (eller snarare megafon).
Felet på den är att remskivan på slungaxeln har suttit löst och förra ägaren körde vidare tills det inte gick alls, och då var det nästan inget kvar av axeländen och hålet i remskivan dubbelt så stort som från början.

2 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

toker

#4 » 22:45:21, 14-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Prova häll i olja i tändstift hållet och dra motorn baklänges inte helt ovanligt att det går få dom lossna då annars skulle jag inte lägga så mycket jobb och pengar på den slungan,

1 person gillar det här inlägget.
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet

nimbus (trådstartaren)

#5 » 17:51:55, 15-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Köpte en gång en ny Stiga gräsklippare som trillade isär efter ett tag. Riktig skit. Det lutar nog åt att jag låter slungan vara
- "it always impossible until it´s done"

Favorit ordspråk: "så går det"
nimbus
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:15, 13-01-2010
Ort: Västra Götaland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: "Tjugotalet verkstadsmaskiner"


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Motor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se