Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Motor

byte av kolvringsats

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera motorteman rörande trädgårdsmaskiner här

wipwip (trådstartaren)

#1 » 15:37:43, 24-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

håller på att sätta ihopa en husqvarna 524lkmultimaskin som har fått ny kolv med nya ringar , men nu när jag ska sätta på ringarna som består av en oljering och två komprrisionsringar så ser jag att det är ett vitmlat streck på den ena ringen , ska den sitta först då eller
så här ser ringsatsen ut
https://duab.se/reservdelar/husqvarna/k ... s-32687998
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige



wipwip (trådstartaren)

#2 » 17:23:49, 24-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

jag hittade hur do ska sitta den med streck på är det ett märke på ena sidan ringen och de ska vara uppåt och den ringen ska sitta som nummer två , men jag fick se nu att firman som har sätt på kolven för mig har tydligen sätt den på fel håll märkningen på kolven ska peka mot förgasarsidan men den pekar nu mot avgassidan , nu undrar jag gör detta något för inne i kolven finns det tre hål som ör öppet ut mot oljeringen men det fins det på båda sidor av kolven
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige

torbjorn_forsman

#3 » 17:29:44, 24-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

En del kolvar har kolvbulten något förskjuten, om det är en sådan så är det viktigt att den är vänd åt rätt håll.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

wipwip (trådstartaren)

#4 » 17:37:28, 24-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

ja det stämmer att den är förskjuten så jag får ändra på detta på något sätt då tackar för detta än en gång :grin:
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Motor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se