Då är förgasaren åter sammansatt:
Anslutningen för bensinslangen:
Nålventilen:
Huvudmunstycke (högre korta) och mellanregister(?) (vänstra längre):
...problem...gängpaj för det långa munstycket (går i det högra/off-set hålet i flottör koppen)... skräp oxå!
Atomizer (å vad heter det på svenska?):
"tomgångsblandskruven":
Packnigen mellan halvorna o flottören:
Tätning mot luftburken:
Återmontering med luftburk:
Fästet närmast motorkroppen... (vänster i färdriktningen som jordfräs)... är gängpaj...
Men vad hjälpte det?... kom ju inte fram någon bensin ju...
Bensinkranen är... slut... o den räcker inte genom botten på tanken heller... så i "hålet"/"gropen" på insidan av tanken sedimenterar sig rost mm... o täpper till bensinkranen...
Tyckluft fungerade finfint att blåsa igenom bensinkranen med, åt båda håll, o nerifrån skapade en så vacker fontän med bensin upp ur tanken
...men vad hjälpte det... beckade igenom inom 10m's körning... å då ville den inte alls vara med o brumma längre...
Gav upp för dagen.
Förgasaren paj... ny kostade 2500kr i Frankrike när jag sökte för ca 10 år sedan.
Komplett ny motor är -lockande- !