Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Kraftöverföring

Plog på snöslunga med friktionshjulsdrift

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera kraftöverföringsteman rörande trädgårdsmaskiner här

toker (trådstartaren)

#1 » 20:15:23, 27-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blev diskussion i en sälj tråd Div snöslungor om plog på en snöslunga säljaren tyckte det var bättre att diskutera här än i säljtråden och så får det bli. Vad har ni för erfarenheter av friktionshjul på snöslunga min erfarenhet är att dom inte har mycket kraft till drivning utan dom slirar gärna och då framförallt på låg växel när gummihjulet ligger nära centrum på stålskivan tror inte jag haft otur för har provat flera olika men däremot kanske jag har för stora krav jag tycker det ska dra till drivhjulen slirar och då framförallt på en så pass lätt maskin som det handlar om här. Har haft gammal maskin med växellåda och nyare med hydrostat drift och det är en helt annan värld kommer ihåg hur besviken jag blev första skottningen med min nya fina Stiga som drog dåligt och som dessutom saknade snökedjor eftersom säljaren i butiken påstod att det skulle inte behövas vilket var rent skitsnack och han fick stå för nya kedjor till maskin. Är det nån som provat snöblad på en slunga och har nån erfarenhet av det vad nu egentligen vitsen med det är ?
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet



Ingoberra

#2 » 23:18:38, 08-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skulle inte fundera på det ens. Drivhjulet lär inte bli långlivat då det kommer å slira.

1 person gillar det här inlägget.
Ingoberra
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:11:13, 18-04-2012
Ort: Sandviken
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 5206

rospigg

#3 » 23:57:19, 08-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Glöm bort den idén innan du provar och blir besviken på resultatet,
tid och pengar du slösat bort.
Användarvisningsbild
rospigg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:44, 05-05-2012
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 36-57
Volvo t25 med perkins 4.107
MF 356 "rullstol"
BM 640 -69


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Kraftöverföring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se