Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Kraftöverföring

Stiga Park (-89?) kuggar över på vxl 2

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera kraftöverföringsteman rörande trädgårdsmaskiner här

e85 (trådstartaren)

#1 » 00:40:46, 28-05-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en gammal rätt sliten Park som hackar till (tappar drivningen några tiondels sekunder) ibland på 2:an.
Tog isär axeln och misstänker att kilarna som väljer växel blivit lite för nötta... Nån som har nån aning ifall det låter rimligt? Svårt att säga vad som är för nött.
Är det vanligt att spåren i dreven nöts också och kan man isåfall vända på dem för att nöta på andra sidan istället? Så fruktansvärt kladdigt så jag ville inte ta isär och undersöka mer.
Lutar åt att köra på i år och renovera till vintern om jag inte skulle få för mig att köpa en nyare. Bara fettet kostar nästan 600kr så ifall man tvättar ur vill man nog byta lager, bussningar m.m. också.


Bild
Bild
Bild
e85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:32:24, 30-01-2012
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Grävare: Wacker Neuson 3503 -12
Fräs: Rosenfors RSF-2
Svarv: Solberga S7S



Micke_fixar

#2 » 06:03:14, 28-05-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fixade en sån låda för nått år sen då var de kilarna som var problemet. Byt dom så funkar den igen :thumme: delarna fanns på servicecentralen.

1 person gillar det här inlägget.
Micke_fixar
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:37:06, 21-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Abene VHF3, Storebro GK195, BM 350-H10, BM 350, BM G612.


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Kraftöverföring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se