Hej!
Håller på att få liv i farsan gamla klippare då driften jävlas.
Det är en Sentinel by Murray 42587x50c 170/106
Tecumseh peerless 205-024c låda
17hk briggs.
Den ställdes undan för 10 år sedan då den drev väldigt sakta fram och hackigt bakåt (full gas, står still sen tvärryck)
Jag har bott på google/youtube/forum.
Och detta är gjort dfter de beskrivningar jag funnit:
Olje byten, Helsyntet 10w40 mc olja och 80w90. Va som grått vatten. Bälgen hel o tät.
Kollat länkage men finns endast att ställa i vilken position gaspedalen skall va och den va bra.
Ny drivrem, den gamla va sliten om man jämförde.
Har cruisat i byn på maxfart som mättes upp till 3km/h med mobil!!! Blev omkörd av pensionärer med rullator :p (detta gjordes då flera upplevt att man varit tvungen att köra in oljan innan det funkat klockrent för dom med ork och hastighet, denna gick bra fort då den gick)
Aggregatet va bortplockat också.
Efter allt detta så blev det ingen skillnad alls... Suck..
Är det någon som har erfarenhet av dessa lådor och kan hjälpa mig vad jag skall göra?
Antar att lådan måste öppnas för koll men vill ha mer kött på benen innan.
Har inte hittat nått om hur lådan är byggd lr reservdelar då denna är en ”engångsartikel”
Snälla hjälp!
Vill få igång denna då föräldra inte orkar gå med klipparn och då den i övrigt är i prima skick med sitt monster briggsmotor
Med vänlig hälsning, Dan