Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Kraftöverföring

Tuff torq K66M

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera kraftöverföringsteman rörande trädgårdsmaskiner här

baggetorparn (trådstartaren)

#1 » 00:37:31, 25-04-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har en lös hydrostatenhet TuffTorq K66M , som uppges komma från en Husqvarna Raider, men jag har inte lyckats få fram vilken modell.
Hydrostater från TT med beteckningen K46, verkar finnas på massor av småmaskiner, men den här är större, axlarna är 1" (25,4 mm).
På Youtube finns också flera bra renoverings filmer på 46,an, men hittar ingenting om 66 modellen !
På i vart fall åkgräsklippare, verkar det alltid vara så att hydrostaten är monterad med ingående axeln lodrät och drivs med kilrem från motorn. Den ser alltså ut att vara "liggande".
Nu har jag två frågor ; Vilken modell av Raider har Tuff Torq K66 hydrostaten, och kan den köras i "stående" montage, alltså med ingående axeln horisontellt ?
Jag ska alltså inte använda min enhet till en gräsklippare, utan till ett annat projekt.
baggetorparn
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 03:53:58, 06-01-2013
Ort: Flen
Sverige



Rolf Zetterberg

#2 » 12:54:33, 25-04-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det finns en hel del om K66an på YouTube.
Om din M-variant avviker vet jag inte-det var längesen jag läste om de olika modellerna-då speciellt den bedrövliga K46.
https://www.youtube.com/results?search_ ... +transaxle
Rolf Zetterberg
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:02:13, 03-09-2013
Maskintyp: Ej angivet

Jac

#3 » 14:56:50, 25-04-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inget svar på frågan men ganska intressant link i sammanhanget: https://rjrtractor.com/
Tydligen flera trädgårdstraktorer som har fått snåltransmissioner för att få ett mer konkurenskraftigt försäljningspris.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Kraftöverföring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se