Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Tillbehör/redskap

Stiga Villa Fäste till klippaggregat

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera tillbehör för trädgårdsmaskiner här

kanada (trådstartaren)

#1 » 09:56:42, 09-10-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har funderinga kring de olika fästena till klippaggregat på Stiga åkklippare. Min gamla Villa har fästena undertill i chassiet medan de senare modellerna har fästena på hjulaxlarna. Har sett att en del modifierat äldre hjulaxlar för att bära nyare aggregat. Praktiskt sett blir det förstås enklare att koppla av aggregatet men vad ger det här i övrigt? Påverkar det stabilitet till det bättre eller annat? Eller helt enkelt har det varit enklare att modifiera ett nyare aggregat till en äldre klippare?

Jag har inte haft några problem men är intresserad eftersom jag ska ordna fäste till ett borstaggregat. Det finns två olika varianter av fäste att välja, både nya och äldre varianten.
kanada
Fler än 10 inlägg

Ort/område: Blekinge
Maskin: Volvo BM 430

kanada (trådstartaren)

#2 » 17:17:18, 10-10-2024

Någon som har erfarenhet av att ändra och bygga om fästen?
kanada
Fler än 10 inlägg

kanada (trådstartaren)

#3 » 21:50:14, 29-11-2024

Tar upp tråden igen med risk att jag uppfattas som tjatig. Är klar med projektet så långt att det är dags att ordna fästet till Villan. Innan jag börjar bygga ställer jag frågan en sista gång om någon känner till ett fäste som är markerat på bilden. Allt av intresse.

Bild
kanada
Fler än 10 inlägg

Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Tillbehör/redskap