Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Tillbehör/redskap

Knivbyte Stiga Villa 92 M - problem!

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera tillbehör för trädgårdsmaskiner här

per-åke

#16 » 16:06:44, 01-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

jeri2015 skrev:Tusen tack, mycket bra info. Ska se om jag kan få tag på en press...borde man kunna svetsa ihop en själv med nån domkraft! :)


Med lite finurlighet borde du kunna använda ett vanligt skruvstäd.
Användarvisningsbild
per-åke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:31:49, 16-10-2009
Ort: Gräsmark/Värmland
Sverige
Maskin: Polaris Scrambler 850 XP H.O EPS 2013
Stiga Park 2011 (såld)
Husqvarna Rider 850 (såld)
1 st Husqvarna automower 430X
2 st Husqvarna automower 450x (sålda)



jeri2015 (trådstartaren)

#17 » 20:38:17, 02-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Svärfar hade samma tanke som du, med skruvstäd. Men det verkar vara svårt att hitta ett med det gap som hade behövts.
Jag läste på lite om axlar, lager och pressar. Jag la in axeln i frysen 1 dygn och sen värmde jag upp lagerboxen med en hårfön under en längre tid. Tror kanske inte att hårfönen gjorde någon större skillnad men axeln gick in väldigt lätt!
Sen satte jag ihop allt och det funkade kanon :)
Jag tror nog saker är svårare än de är ibland, tekniken här var ju egentligen inte så krånglig och det kändes kul att fixa det med er hjälp.
Hade tänkt gynna Briggsparts, men behövde ha sakerna på stört så det fick bli en av de lokala handlarna = dyrt.
jeri2015
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:44:00, 02-08-2015
Ort: Närke
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Tillbehör/redskap

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se