Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningar

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

Ha en bra dag!

ForumindexMaskinforumFartyg och fartygsmaskineriMellanvarvsdieslar/fyrtakt

Topplockspackning

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera fartygs-mellanvarvsdieslar/fyrtakt här

ppfatmaskinisten (trådstartaren)

#1 » 19:24:13, 10-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Håller på och renoverar en mellanvarvsdieselmotor, en Lister Blackstone ERSM6, och behöver göra nya topplockspackningar.
De gamla verkar vara gjorda av något med asbest i och är kring 3mm tjocka och nu efter många års användning rätt hårda.

Blocket är relativt jämt, men cylinderfodret skall chimsas till 0.3-0.35mm enl instr bok, så packningen måste dim efter detta.
Vet inte förbränningstryck, mer än att det är en std motor med 0.5 bar i laddtryck.

Är det någon som kan ge tips på bra packningsmaterial och lämplig tjocklek skulle jag vara tacksam.

Hälsningar,
Peter
ppfatmaskinisten
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:12:00, 30-10-2013
Ort: Göteborg
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: VEB Ernst-Thälmann HRB 21.6 med Blackstone ERSM6




Återgå till Mellanvarvsdieslar/fyrtakt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



BA Trading AB

Älmeboda Maskinservice

Olssons i Ellös

OilQuick

TK Traktordelar

Briggsparts

Klaravik

Crazyride

Ygsbostudios

Bra Verktyg

Dillon Welding

Motrab

Alftaprodukter

Engcon