Fredrik_ skrev:Var inte svenske Ocke Mannerfelt tidigt ute med steglister mm
Allt för att få in luft under botten för minskad friktion!
Peter.Johansson skrev:För den som kan se filmen så är vågorna ca 2m där det hoppar som värst, kanske lite högre. Såg att någon skrivit om Getingloppet och 5 meters vågor samt 180 - 200km/h. Lite saltat kanske, men man kan åka rätt hårt.
Dessa båtar är 23-fot och toppar kring 65 knop, åker skjortan av större liknande offshorebåtar 27-28 fot då det sjöar. Fantastiska båtar.
På filmen kring 1:00 så går jag fullt ut i 2 m motsjö, synd att kameran satt på pilotens huvud, hoppet förbi den där flybridge båten lär ha varit historiskt enligt rapporter från dom som försökte fota från den, när vi passerade ovan flybridge ^^
Foto av Robert Löfström, Mange som håller ned under EM.
Peter.Johansson skrev:För den som kan se filmen så är vågorna ca 2m där det hoppar som värst, kanske lite högre. Såg att någon skrivit om Getingloppet och 5 meters vågor samt 180 - 200km/h. Lite saltat kanske, men man kan åka rätt hårt.
Dessa båtar är 23-fot och toppar kring 65 knop, åker skjortan av större liknande offshorebåtar 27-28 fot då det sjöar. Fantastiska båtar.
På filmen kring 1:00 så går jag fullt ut i 2 m motsjö, synd att kameran satt på pilotens huvud, hoppet förbi den där flybridge båten lär ha varit historiskt enligt rapporter från dom som försökte fota från den, när vi passerade ovan flybridge ^^
Foto av Robert Löfström, Mange som håller ned under EM.
Fredrik_ skrev:Var inte svenske Ocke Mannerfelt tidigt ute med steglister mm
Allt för att få in luft under botten för minskad friktion!
ianews skrev:Fredrik_ skrev:Var inte svenske Ocke Mannerfelt tidigt ute med steglister mm
Allt för att få in luft under botten för minskad friktion!
Lite "off topic" kanske. Apropå "skrov". Jag har byggt två 8 meters stålpontoner till en tung bastuflotte. Pontonerna målades sedan med Biltemas Hammarlack. Sedan kom jag på att jag borde ha nåt slags skydd for att undvika abrasionsskador i fören. En gummiduk införskaffades, kontaktlim lades på - och till min förfäran (fint ord) luckrades hammarlacken upp omedelbart. Finns det något lim som funkar? Måste jag slipa upp där duken är tänkt att sitta?
Återgå till Fartygsskrov, kranar, däcksutrustning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster