Janson1 skrev:Oljekyl. Med motorn så följde det ju med ett oljekyl som läcker. Jag funderar på att göra en egen lösning, det finns ett ganska grovt cirkulationsrör för glykolvattnet som skulle kunna dela med sig av sin värme/kyla till oljeröret. (Se bild 2 i inlägg #1). Så, antingen borra ett hål i varje ända vid 90 graderskrökarna och trycka igenom ett 12 mm kopparrör som sen lödas tätt i bägge ändarna, eller bara helt enkelt lägga röret mot det andra och sätt ett par slangklämmor, fett och en rejäl krympslangsbit? Proffsigast är nog att borra och trycka igenom röret sen löda, det bör ju inte bli några problem med värme/kyla att rören skulle utvidga sig olika och på så vis spräcka någonting? Det är koppar/koppar och samma temp i stort sett.
Insprutningspumpen är nu monterad och redo för en ny start, så fort avgasdelen och färskvattenkylningen är fixad. (arbetar på det...)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster