Inmatningsfingrarna har en
bricka på insidan så de lämnar att dingla i skruven. Öppnar man hyttdörren hör man när de slår i bordet för varje varv... Råkar man stanna skruven med den avbrutna rakt upp faller den in i skruven och är i säkert förvar tills man tar itu med att byta fingret. Om man är lite lat med att notera det avbrutna fingret så får man spår i bordet, det är väl ända nackdelen... (har en bula i skruven som borde tryckas ut i nåt skede men det har gått bra i flera år som det är iofs...)
Bra att det går att återanvända fingrena åtmisntone. Svarvar en anvisning efter svetsningen... Blir lite sprödare än originalfinger men det gör inget, de håller bra för vanlig tröskning ändå. De löser ut lite snabbare bara.
Med deluxe hytten infördes även körspaken med chipstyrda knappfunktioner. Det är väl det ända som hamnar under "dator" på tröskan...
Den är väl inte helt gratis kanske men den har nu inte krånglat ännu åtminstone. Enkel att öppna i varje fall så jag passade på att dokumentera...
Motorn har ju faktiskt också en databox på min. Den styr den mekaniska insprutningspumpen. Dessa brukar väl vara rätt bombsäkra... Ända problemet jag haft är att den stänger av motorn då spänningen sjunker under en viss nivå. Vilket normalt inte stör(finns mer att säga om detta men inget som är relevant till denna diskussion).
Men hursomhelst gäller det att batterikablaget/huvudbrytararrangemanget är i fullgott skick, annars startar aldrig tröskan oberoende hur mycket man gnider på starten. Jag har nåt som dränerar ackun om jag glömmer på huvudbrytaren nämligen... Tror jag ska slänga ut radion till att börja med, den har nått märkligt sprakljud för sig med avstängd radio/tröska...