Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapTröskor

Volvo BM 257 Tröska: hur ta bort skärbordet?

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera tröskor i detta forum

SvampenT15 (trådstartaren)

#16 » 19:07:39, 15-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej det verkar som han kört den som den är nu. Det är ca fyra år sen den skördade sist. Och i maskin hallen där den stod såg jag inget som såg ut som såll.
Men jag har lite info om tröskan i några pärmar så jag får väl gå igenom dom så får jag se vad som fattas. Annars gick den bra att köra den gamla B18 C motorn startade. Koppling och växlar funkar även variatorn och bromsar. Men jag har inte kört verket ännu . Det behöver nog smörjas lite här och där samt vridas runt för hand innan jag törs dra i den spaken. Men det blir i vår nu skall den få ett varmt täcke och vila.

2 personer gillar det här inlägget.
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.



busholle

#17 » 19:16:15, 15-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Såll vet jag var det finns så hör av dig om det strular. Ska du bara köra spannmål så är det det största som gäller i vilket fall. Spänn ner kopplingspedalen i botten över vintern så slipper du risken för att den ska becka ihop.
busholle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:23:22, 23-09-2009
Ort: Värnamo
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: New Holland TL90 -02
New Holland T4.75S -21
Case IH MXU135 -04
Volvo BM 350 Boxer -59
Ferguson TEA 20 -55

Entreprenadingenjör om dagarna och lantbrukare med dikor på kvällar och helger.

SvampenT15 (trådstartaren)

#18 » 19:45:44, 15-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack då vet jag var det finns. Jodå jag brukar göra så på mina gamla traktorer annars sitter kopplingen på våren, Det kan ju bli spännande om växel ligger i när man startar.

1 person gillar det här inlägget.
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.


Återgå till Tröskor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se