Stridis2 skrev:Ack, den som ändå kunde få tag på en 800-tröska till lösbara pengar...
Om någon har en till salu här i de södra regionerna så är jag intresserad.
LeifAndersson skrev:Det var Perkins 108 (syskonmotor till 107 men i lite annat utförande) som MM tog fram monteringssatser att ersätta B18 med. Fanns i en del duetter och valpar. Har själv haft en duett med MM perkins för många år sedan!
Är du verkligen säker på att volvo var delaktiga i framtagningen av s800 företaget som byggde dessa hette Aktiv fanns även en större modell som hette 1000 som inte har något att göra med Volvos 1000 tröskor
Det såldes Clayson tröskor med Aktiv logga för länge sedan .
Claas har inte någonting att göra med den svenska trösktillverkningen. Lantmännen började sälja Claas under -70 talet .
Där emot slogs AKtiv ihop med volvo sedan såldes alltsammans till Sampo .
Hos volvo hette efterträdaren till 256/257/280 830 är kanske den vanligaste svenska tröskan. Och i min värld det absolut sämsta skördetröska som nått marknaden i Sverige.
Göran i Björnarbo
lennartostman skrev:Är du verkligen säker på att volvo var delaktiga i framtagningen av s800 företaget som byggde dessa hette Aktiv fanns även en större modell som hette 1000 som inte har något att göra med Volvos 1000 tröskor
Det såldes Clayson tröskor med Aktiv logga för länge sedan .
Claas har inte någonting att göra med den svenska trösktillverkningen. Lantmännen började sälja Claas under -70 talet .
Där emot slogs AKtiv ihop med volvo sedan såldes alltsammans till Sampo .
Hos volvo hette efterträdaren till 256/257/280 830 är kanske den vanligaste svenska tröskan. Och i min värld det absolut sämsta skördetröska som nått marknaden i Sverige.
Göran i Björnarbo
Volvo-BM köpte väl Aktiv-Fischer. Det var ju ett stort gjuteri i Morgongåva, har jag för mej.
Volvo-Bm hade en tröska som hette så, bilden visar ju det också.
De hade också en egen som hette 1000 som ersatta deras 950.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster