Jag tror inte det har så stor betydelse. Huvudsaken att det är nån sorts fjädring på fyrkantbalken så att inte pinnarna måste lyfta hela harven när de går över vändpunkten vid start av drag(ifall pinnändan står på en sten eller nåt så att de inte kan trycka sig ner i marken. Men det fanns kanske inte fjädring på dom tidigare modellerna...
Annars heter det ju att de nyare efterharvspinnarna som fjädrar "inåt" håller bättre än de gamla som fjädrar "utåt". Den regeln gäller väl egentligen generellt på alla
vridfjädrar...
Detta mest som en parentes, det ska väl nog funka med svängbara fingrar även med gamla utformningen...
Annars ifall det finns onödigt mycket "harvdjup" kvar på harvens lyftcylinder så skulle man kanske också kunna tänka sig alternativet att flytta den cylinderns fästöra(eller om cylindern går att
gänga ut?) för att öka lyfthöjden en aning. Om det är möjligt för den övriga konstruktionen då förstås... De sista centimetrarna ger ju dock inte så stor vertikal lyftning då hjularmarna börjar vika sig mera mot det "vågräta hållet"..