Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapHarvar

Bygga om sladdplankorna på harven till hydrauliska

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera harvar i detta forum

Christian.Emilsson (trådstartaren)

#16 » 23:07:00, 08-01-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

många tips blev det, intressant att bolla ideer och få andras syn på det hela...

hmm växelplog ja..de vore en drömm, dock står det inte överst på min investeringslista, många saker som behöver bytas/ införskaffas innan plogen skall bytas...

och sladdplakorna får nog bli manuellt justerade till våren, hinner inte helt enkelt att fixa harven i vinter, fich ett mer akut och bråskande bygge att ta tag i..

Måste bygga en ny djurtransport, kröp under min nuvarande och kollade ramen och golvet idag, och den fick körförbud :uupps: vågar inte köra mer djur i den...

sen började jag bygga ny maskinhall me.. så de är många projekt igågn..

gillade dock "hyvelvagnen" surfade runt lite och hittade väderstadssladdar, de betingar ju inge högre begangna värde idag, så ev så införskaffar jag mej en sådan och testar..

tack som sagt för alla tips.. :buga:
/C
Användarvisningsbild
Christian.Emilsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:06:11, 30-09-2007
Ort: Jönköpingsl än/Rydaholm
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Grävmaskin, Komatsu 138Us -06

Traktorer, Deutz 4.71, Ford 4610, New Holland TL90

Dumper. Volvo A20




Återgå till Harvar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se