dimorep skrev:Är glödstiften ens inkopplade på din maskin om de inte ens var med i inst.boken (är tillval från fabrik och behövs först där som det är riktigt kallt, så länge som motorn är ok)?
Faktiskt. så var det!
Kablarna gick bara ihop till en anslutningplint och där slutade det. Så nu skulle man kunna bygga glödning också...
Får se... De borde väl rimligen vara hela då det inte varit inkopplade.
1 ohm, det blir väl 0,25 det då på fyra om mäter på ansl plinten... Ska kolla om biltemainstrumentet är med på noterna...
Spridarspetsarna blev kasserade hos dieselverkstan. 10500 timmar verkar dom inte vara gjorda för.
Väntar hem nya grejor till torsdagen förhoppningvis.
Har plockat sönder kolvmembranpumpen så länge, dess axeltätningar läckte. Även omkastarens axeltätningar läckte.
Kolvmembranpumpen heter Udor RO250/LP.
De flesta ventiler var i skick, men två fjäderkorgar håller på att säga upp sig... Får se hur man hittar sånt, hade jag haft lämpligt rostfritt material i hyllan hade det säkert blivit billigare... Ska se vad
www.udor.it säger...
Blev rätt många stefor att byta till detta...
Så här kan en ohärdad(eller åtm mjukare härdad) PTO-hylsa se ut efter 10 000 timmar. Halva splinesen har blivit till damm...