Får nog ta o uppdatera lite nu, tiden går... Har tagit det ganska lungt med sprutan nu, har mest blivit att hoppa mellan olika grejor hit o dit, leta delar mm...
Givaren har jag äntligen fått hem, blev en ny som jag hittade på ebay från USA. Betydligt billigare rakt hem till köksbordet än att försöka köpa något över disk här i landet.
Återkommer till den, har lite experiment som ska genomföras först...
Under tiden har jag i varje fall haft ut sitsen o vädras. På
KAB sitsen hade man inte satsat på nåt extra material precis. Länkaget hade blivit svetsat tidigare och nu blev det att komplettera ytterligare. Inga större grejor, bara mindre justeringar så justeringsspakarna ska funktionera och gå i lås och inte föraren ska glida runt som på en isbit...
Orsaken till att det blev att kånka ut stolen var att gasdämparens funktion var obefintlig. Tror inte det blir så kul att gunga på på det viset under körningen. Blev en ny dämpare.
Vidare så är jag som bekant sjukt irriterad på konstigt utformade kåpor/luckor/gångjärn som med ingen som helst kostnad kunde utformas betydligt mera servicevänligt redan från nytt UTAN ett varv via bondens verkstad!
Två-tre ställen noterar man rätt fort på gemet...
Punkt 1: Att ha en 20x20 rörprofil placerad precis mitt i vägen för att kunna svänga ut AC-radiatorn för renblåsning av densamma samt IC:n måste ju vara närmast idioti.
Men sånt går ju att lösa med vinkelkap... Annars har jag svårt att förstå vitsen med en elfläkt till Ac:n...? Skulle det inte varit enklare o billigare att monterat den dikt an mot IC:n för bättre kylning om det är det som är problemet? Så är det väl på många traktorer? Fast det var väldigt tät flänsning på AC:n måste jag säga, kanske det blir för stort
motstånd...
Och med några brickor o bultar, flatjärn har man då sig ett enkelt utsvängbart cellpaket. Det är för övrigt
olja även utanpå IC:n, det är fan olja överallt. Det mesta verkar troligen komma från pluggen/banjon jag tätade tidigare. Har inte hittat nåt mer "ännu".