Stjälper till under städdagen och varje gång vill man uppfinna något bättre utan att klåpa till det förstås. I år var det all time low på en av hagarna, kan inte alla aggregat men typiskt är väl 11000V obelastat och 8000V på upp till 5 mil inkopplat. Naturligtvis bara i teorin men nu fick jag ut som bäst 5kV direkt från aggregatet vilket dök nämnvärt ganska fort.
Denna hage är något över 1000 meter runt o tvärs gånger 3 band då som går ihop ibland som tur är.
Banden är 12-12.5mm, det bättre sortimentet med lågt motstånd, koppar och stål. 550 pengar för 500m tycker jag är ganska dyrt så om tips finns mottages det tacksamt.
Skarvar blir det efter hästars övertramp och annat otyg, dom knyts ihop ganska enkelt men finns det bättre snabbskarvar som inte innebär ett järn och 6st skruvar för varje vill jag gärna veta.
Jag tänker om man sätter tvärslå i brist på bättre ordförråd var 25 meter, är det en bra idé eller kommer aggregatet tycka att det blir stökigt då?
Rensa, hålla ordning på stolp etc begriper jag men optimerar gärna stängslet om det går =)
Originalets URL: https://i.postimg.cc/pTF3CKth/20210516-133143.jpg