Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapÖvriga jordbruksmaskiner och -redskap

Vad kan man göra av en Broddway?

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera övriga jordbruksmaskiner och -redskap i detta forum

88ecr (trådstartaren)

#16 » 08:19:27, 10-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

De blir tyvärr nu inte en harvester nu sådär bara av broddwayn. Där är fortfarande motorer och teknik, 1,5m3 högkippande kupa, hardi pump, med hydraulik. Potential finns. Men inte nu.






Surfade på ider hur bygga. En annons dök upp. Ja nästan lite önska den skulle ha vari såld, men de blev affär

Bild
Bild
Provkörde, fungera, men sen börja den bränna dens egna 10a säkring, fel synes inte. Matnings kabeln mätt att den inte slår i jord.

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus



88ecr (trådstartaren)

#17 » 08:20:11, 21-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite halv karanten, och läst om dessa, hakki/nokka även liknande patu är tillverkade av pentin paja, dvs samma företag som nu tillverkar naarva produkter.

Nu funderar jag hur man borda göra. Tycker hypro är fixare, kvalitet kontroll på plats. Nu menar jag dom man styr ute. Lättast sätta på befintlig vagn, samma spår skall ju man med samma vagn söka virket, allternativt enklare vagn. Sådär bara efter Countyn buren kräver kraftig modifikation och fast de är en County blir det tungt dit bak. Har sett den versionen av dessa som man vinch matar, Har nu på listan att glesa sådant som kommer småstock. Då skulle lätt kunna mäta om det blir en a stock. Sen de andra, sitta inne i hytten, vara sig vilken traktor som helst, hoppa in och ut väda sig, flytta osv. Nu medan jag skriver, kramer 480 kanske största hyttdörren, lägst att krypa in i.

Så mycket han jag pröva, fin styrning med elektrista, tex. öpna allt, en gång mot sig, följande g stänger den allt.

Moderator, byt inte än rubriken, säker broddwayn kommer in ännu......
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#18 » 11:55:31, 24-05-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nåja, nu kommer broddwayn in igen. imd stora regnen, så lyser ju med täckdiken som skulle borda spolas. Munstycke har jag, sån som har en fram, flästa bakåt sprutande. Hardisprutans pump ingen höjdare, men hur med ferroni pumpen, ml20 20-30 bar?

Såhär sporadiskt, den pumpen och kanske hundra m slang, håller vanlig vit vattenledning? Söker sig munstycket ens med eget "sprut" hur bra sig opp i röret? Hur tung är den slangen sedan att dra ut? Klarar man sig med handkraft dra ut den?
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus


Återgå till Övriga jordbruksmaskiner och -redskap

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se