Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapÖvriga jordbruksmaskiner och -redskap

Byte olja i Växellådan på en epoke släntklippare

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera övriga jordbruksmaskiner och -redskap i detta forum

often (trådstartaren)

#1 » 21:52:03, 03-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Jag har lite bryderier inför ett oljebyte på min släntklippare av märket epoke. Dels vilken olja jag ska använda mig av samt hur klipphuvudet ska stå för att jag ska fylla på rätt nivå. Bifogar några bilder ifall någon kan hjälpa mig hur jag ska göra så att det blir rätt. Det finns 3 st. bult för påfyllning/avtappningar för oljan (inringade). I första bilden är klipparen i klippläge horisontalt vid sidan om traktorn. Jag kan tilta klipphuvudet och vrida upp bommen så klipphuvudet hamnar upp och ner i transportläge. Bultarna på ovansidan kan då fungera som avtappning. Frågan är bara hur klipphuvudet skall stå vid påfyllning och vilken plugg är då nivåplugg. Jag har mina gissningar men måste kolla om ni har några goda ideer eller kanske vet hur man ska göra?
Bild

Närbild på vinkelväxel med beteckning:
Bild
often
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:54:30, 12-12-2007




Återgå till Övriga jordbruksmaskiner och -redskap

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se