Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapÖvriga jordbruksmaskiner och -redskap

Underhaug 550 - värt att laga?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera övriga jordbruksmaskiner och -redskap i detta forum

Eriknyla (trådstartaren)

#1 » 09:36:43, 24-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Tog upp potatisen igår med min 1000-kroners Underhaug när två av länkarna i mattan gick av. Jag bockade till 2 "nya" av några gamla gängstänger så den funkar för tillfället men den kommer garanterat gå av igen då den är så sliten. Även dreven är dåliga.

Är det värt att lägga pengar på en sån här eller ska man hitta en annan? Går det att köpa ny matta och vad kostar sånt i så fall? Dreven kanske jag kan få tag på nya men mattan... Eller ska man köpa hem ett antal meter stång och börja bocka så man har färdiga när nästa haveri inträffar?


Bild
Bild
Eriknyla
1 inlägg
 
Blev medlem: 20:30:43, 04-10-2015
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 4245
MF 240



D13A

#2 » 09:33:54, 02-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

den ska du hålla hårt i det enda som är värt att överväga skrota en sån för är när växlen går sönder den runda grejen . stängerna har utgått men ibland dyker sådana upp på sållmatte teknik i båstad hade liknande sållmattor på en juko tillverkade själv av rundstål och de andra lagrerna i maskin går bra att plocka bort mäta och beställa fråm skf med tanke på att betalat 1000 kr för maskin får jag säga grattis till ett kap de maskininrena är perfekta enligt min mening

1 person gillar det här inlägget.
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare

kringen91

#3 » 19:24:55, 23-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

hej har en kompis som köpt en lika dan maskin han undrar hur många pinnar de ska va i mattan 87 eller 90 st
någon som har tips på detta
kringen91
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:31, 07-12-2013
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: volvo bm 840


Återgå till Övriga jordbruksmaskiner och -redskap

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se