Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapÖvriga jordbruksmaskiner och -redskap

John deere F735 åkgräsklippare

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera övriga jordbruksmaskiner och -redskap i detta forum

doggydoggen (trådstartaren)

#1 » 18:26:45, 24-02-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vet inte om jag hamnade i rätt del på forumet, men hittade inget lämpligt.

iallafall, har precis köpt en åkgräsklippare från 2001 med en 2 cyllindrig diesel v-motor som bara gått 210 tim, motorn gick inte så fick den till bra pris, kommunen i kumla har ägt den och den har stått inne hela sitt liv, sjukt fin faktiskt...=)
plockade bort insprutning samt governor plattan och rengjorde allt så att spridarpumparna med justering gick lätt och fint, plockade ihop och den startade, till en början så rök den rätt friskt men efter ett tag så skingrade sig röken och den går rätt bra förrutom avgas diesel stank, dvs när motorn inte förbränner dieseln optimalt, min teori är att spridarna som inte rört sig 18 år(så länge har den stått)
helt enkelt har fått utmattade fjädrar och således för lågt öppningstryck?
så nu letar jag en firma som renoverar spridare i umeå med omnejd men inte hittat nåt hur jag än googlar,
så om nån har tips på en bra firma?
allternativ 2, beställa diesel pop maskin på ebay och göra det själv, fast då måste jag vänta och är
sugen att få till detta så fort som möjligt..=)
Men som sagt var, tror ni min teori håller, dvs dessa 18 år har gjort sitt med spridarfjädrarna så dom behöver schimsas upp?

Doger.

1 person gillar det här inlägget.
doggydoggen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:45:12, 23-09-2009
Ort: Umeå
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Traktorgrävare MF205 -65
Norcar 765 -2008
Norcar SW2600A Grävaggregat
Yanmar SV26 2.7ton -2014
Husqvarna Proflex 21 -2008
John Deere F735 -2001



doggydoggen (trådstartaren)

#2 » 04:38:00, 26-02-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag beställde en diesel pop pump och en shimssats, aldrig gjort detta, så ska bli spännande.
har en ultrasonic tvätt som jag tänkt använda, men vet inte vilken vätska som man skall ha, tips?
doggydoggen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:45:12, 23-09-2009
Ort: Umeå
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Traktorgrävare MF205 -65
Norcar 765 -2008
Norcar SW2600A Grävaggregat
Yanmar SV26 2.7ton -2014
Husqvarna Proflex 21 -2008
John Deere F735 -2001


Återgå till Övriga jordbruksmaskiner och -redskap

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se