Jaja, det är väl bara att lägga i blöt innan man kan fortsätta.
Avfettning sen ättika för å få bort rosten.
Det kan nog bli nått av detta ändå. Kedjan mättes upp. Det var en 454, alltså en 3/8"-kedja, men lite smalare än den 3/8-kedjan som alla verkar ha hemma: 06B-1.
Lyckades tillslut hitta att Nomo
Kullager i Borlänge kunde köpa hem den. Var inte särskilt dyr, men skulle ta en dryg månad att få hem.
Jag börjar återmonteringen. Rostskyddande oljefilm på allt
Sen den lilla växeln i navet. Satte även locktite på skruvarna för att vara säker
Packningarna skars till
Sen var det otroligt pilligt att låsa fast kedjan över drevet från växellådan medan den var i den där helsvetsade behållaren som håller i hjulet, men jag tror det var på femte försöket som jag fick till det tillslut. Fyllde behållaren med transmissionsolja. Finns ingen oljeplugg och inget sätt att se hur mycket
olja som finns i, så jag fick köra på känn. Rann ut en del olja efter att jag kört in den i maskinhallen, men förhoppningsvis så har jag kvar den mängd som det bör vara.